BlackCat`s    Blog

Nail Art and Beauty Blog

12 martie 2011

Vaselina cea de toate zilele

Cred ca nu sunt singura care atunci cand aude de vaselina ii zboara mintea la service-urile auto cu mecanici manjiti din cap pana-n picioare :)) Ehh  bine, trebuie sa scapa de aceasta imagine de cosmar si sa ne deschidem mintea pentru a ne insusi un nou concept din domeniul industriei cosmetice.



Si acum o mica introducere despre acest produs minune: 

Vaselina cosmetica este o noutate in raioanele romanesti de profil, dar este deja un produs nelipsit din dulapiorul de produse beauty ale femeilor din celelalte tari europene si nu numai. Vaselina cosmetica este un ingredient care se gaseste in farmacii si care se utilizeaza in aproximativ toate cremele si rujurile existente in  lume. Este un ingredient natural, fara conservanti si chimicale, care nu face altceva decat sa ne mentina pielea frumoasa, hidratata si stralucitoare. 

Vaselina cosme­tica cunoscuta si ca Petrolium Jelly sau Mineral Jelly este un derivat al petrolului . Este un amestec de hidrocarburi saturate obtinute din purificarea reziduurilor de la distilarea petrolului. Se prezinta ca o masa alba, omogena, fara miros, fara gust, grasa la pipait si care nu rancezeste. Nu este absorbita de piele si actioneaza doar la suprafata pielii.

Astazi „Vaselina  cosmetica” are un aspect si miros atragator si este folosita in majoritatea produselor de infrumusetare de la balsamuri de buze, rujuri, rimeluri, creme, lotiuni, majoritatea produselor de beauty .Acest produs al petrolului mai este intens folosit in farmacii la prepararea diferitelor unguente sau creme dermatologice, in care se adauga elementele active necesare, „avantajul” fiind reprezentat de faptul ca nu necesita conservanti fiind produs mineral.



Dar totusi: 
Ar fi bine sa evitam produsele care contin derivate din petrol deoarece acestea nu permit pielii sa respire si ii afecteaza metabolismul, nu aduc nici un aport de vitamine sau alte elemente active ce se gasesc in uleiurile naturale.

Intrebuintarile cosmetice ale vaselinei: 
  • Hidratare perfecta pentru buze - puteti folosi vaselina in loc de balsamurile scumpe de buze care au acelasi ingredient de baza doar ca in stare "pura" vaselina cosmetica e mult mai ieftina. Este perfect iarna cand balsamurile obisnuite de buze nu dau randament. 
  • Hidratare pentru ten - o poti folosi seara dupa demachiere intr-un strat foarte subtire pentru a hidrata epiderma . Totusi, evita sa folosesti vaselina daca ai ai tenul gras sau cu tendinte de ingrasare. 
  • Demachierea ochilor - este un alita puternic in demachierea rimelului rezistent la apa , aceasta curata foarte bine si hidrateaza intre timp pielea sensibila din jurul ochilor. Nu irita ochii ! 
  • Ingrijirea genelor - are acelasi efect asupra lor ca si uleiul de ricin. Ajuta la regenerarea , alungirea si indesarea genelor daca este utilizata seara ,timp de 2 saptamani,cel putin. Se poate aplica cu o periuta veche de la rimel curatata in prealabil.
  • Exfolierea pielii  - amesteca putina vaselina cu sare de mare sau zat de cafea si maseaza-ti pielea pentru a indeparta celulele moarte si pentru a lasa pielea perfect fina, curata si totodata hidratata.
  • Protejarea pielii de vopseaua de par - se aplica pe marginea parului pentru a evita patarea cu vopsea
  • Calmarea pielii dupa ras - aplica un strat subtire dupa depilat iar neplacerile vor disparea si pielea va ramane fina si hidratata 
  • Mentine mirosul parfumului - pentru ca parfumul sa tina mai mult se aplica putina vaselina in zonele intens circulate de vase de sange iar apoi se parfumeaza ca de obicei .
  • Hidratare pentru mainile si calcaiele crapate - pentru a scapa de crapaturile de pe maini/calcaie sau doar pentru o hidratare mai buna se aplica seara un strat putin mai consistent de vaselina iar pe dimineata mainile/calcaiele tale vor fi fine si catifelate
  • Ajutor pentru unghii - hidrateaza cuticulele ; aplica pe marginea unghiei putina vaselina pentru a evita ca oja sa nu depaseasca conturul - chiar daca l-ai depasit se poate sterge mai usor daca ai aplicat vaselina 
  • Aranjarea sprancenelor rebele 
  • Calmeaza si trateaza arsurile solare 
  • Previne aparitie iritatiilor provocate de scutece - vaselina actioneaza ca o bariera de protectie intre scutec si pielea bebelusului . Tot cu ajutorul vaselinei se previne ca samponul sa nu intre in ochisorii copiilor doar aplicand putina vaselina pe sprancene .
Intebuintari ne-cosmetice ale vaselinei : 
  • Ajuta la indepartarea inelelor "blocate" pe deget
  • Ajuta la scoaterea petelor de ruj de pe tesaturi. Se aplica vaselina pe pata iar apoi se pune la spalat ca de obicei.
  • Scoate guma de mestecat de pe lemn. Se aplica pe guma ,se asteapta pana aceasta incepe sa se descompuna iar apoi se curata. 
  • Se poate folosi pentru a lustrui pantofii.
  • Reabiliteaza hainele de piele. Se aplica pe hainele de piele , se freaca , se indeparteaza excesul cu o carpa moale si gata ! 
  • Tine furnicile departe de la bolurile animalelor. Aplicati vaselina pe marginea bolului pentru a preveni urcarea furnicilor 
Dupa cum vedeti are foooarte multe utilizari :P Sper ca v-am putut fi de folos cu cateva din ele :) Acestea le-am citit si eu pe net si in niste carti din Italia deci nu eu le-am debitat :))) 

Eu am dat pe 100 de ml circa 6 lei :) deci e o mica afacere :D 


Do it yourself - Luciu de buze 

Intr-un bol mic adaugati o lingurita de vaselina si o bucata din rujul preferat si lasati la baie de aburi pana ce amestecul se topeste complet. Omogenizati si puneti luciul obtinut într-un recipient mic, care sa se închida etans. Puteti adauga si putin ulei esential, pentru un plus de hidratare. Lasati produsul sa se raceasca cel putin o ora, si apoi folositi-l cu încredere! 


Daca utilizati vaselina si in alte scopuri please tell me :D Sunt curioasa ce mai stie "face" 

19 comentarii:

  1. mersi pentru info si sfaturi!chiar e foarte utila.pup,pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci chiar ma intrebam ce vrei sa spui cu vaselina... Chiar nu esti singura care se gandea la un service auto, ceva. :))
    Ma miram cum de vorbesti de ea pe un blog beauty related, dar citind, am deslusit misterul. :))
    Mai, chiar nu stiam ca se foloseste si in industria cosmetica. Interesting thing!

    RăspundețiȘtergere
  3. pup Modnitza :*

    @Chatte - nici eu nu stiam multe despre vaselina dar am citit pe cateva bloguri si m-au facut curioasa si m-am pus pe cercetat :)) eu zic ca merita sa ai asa ceva acasa . mai ales ca e si ieftina :P

    RăspundețiȘtergere
  4. wow. Lucruri pe care nu le știam ... și de fiecare dată mă uitam la borcanul mare de vaselină și nu știam la ce e bună ....
    Cred că îmi voi lua și eu un borcan să am...just in case :)
    Pentru buze chiar mi-ar fi super folositoare că le am uscate și mi le mai și rup...

    RăspundețiȘtergere
  5. sa stii ca e ft buna pt buze :D doar ca trebuie sa gasesc si un recipient mai mic sa-l pot plimba cu mine in geanta ;))) Am mai testat si dupa ras si mi se pare mult mai buna decat crema de galbenele . si pt vasul pisicii am incercat si merge ;)) trebuie sa le testez si pe restul :))
    estimez ca imi va ajunge o vreme buna vaselina daca se consuma asa greu :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Gata, m-ai convins sa imi iau si eu vaselina. Stiam doar partea cu luciul de buze pe care il poti face singura. :D

    RăspundețiȘtergere
  7. eu mi-am facut un luciu de buze si un fel de blush-crema..mi-am spart din greseala un blush compact care imi placea prea tare si decat sa il arunc am zis ca hai sa incerc sa vad ce iese..si a iesit ceva chiar ok :))
    de restul intrebuintarilor nu stiam..azi o testez pe cuticule :P
    mersi

    RăspundețiȘtergere
  8. @Ale* - Ma bucur ca nu sunt singura careia ii place :D Poti sa-l folosesti cu incredere si ca balsam de buze, ca si emoilent pentru picioare sau dupa ras :) Le-am testat si chiar au efect :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Woah! I'm really loving the template/theme of this site. It's simple,
    yet effective. A lot of times it's tough to get that "perfect balance" between usability and visual appeal. I must say you have done a amazing job with this. In addition, the blog loads super fast for me on Internet explorer. Exceptional Blog!

    My web blog diet plans for women to lose weight fast

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumos articolul despre astfel de produse cosmetice. Merci.

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari pentru articol. Sunteti facuta pentru scris.
    In introducere prezentati aceasta vaselina ca pe un produs banal, mai apoi o preamariti la rangul de minune, iar in concluzie dati cu ea de pamant triumfatoare.
    Sa aveti un metabolism minunat!

    RăspundețiȘtergere
  12. Si se gaseste in farmacii????????

    RăspundețiȘtergere
  13. Se mai poate folosi pentru unghiile chitaristilor clasici in concerte.I bet you didn't know that.

    RăspundețiȘtergere
  14. Crema antirid preparat acasa.
    2 lingurite de vazelina (farmacie)
    1 lingurita de miere
    1 galbenus de ou
    1 lingura de ulei de masline sau ulei de mindale
    Se incalzeste vazelina pe abur pana devine lichida si se adauga galbenusul, mierea si uleiul. Se amesteca bine pana totul devine o masa omogena. E gata crema. Se tine la frigider. Aplici pe fata, lasi 30 minute sa actioneze, dupa care iti stergi fata cu un servetel umed.

    RăspundețiȘtergere
  15. E super bună pentru ten , să o folosiți cu incredere

    RăspundețiȘtergere
  16. in ce farmacie pot gasi aceasta vaselina?multumesc

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru comment-uri :*

© BlackCat`s Blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena